IV vakaras „Portretai“

Programą pristatys Neringa Kažukauskaitė ir Vidmantas Kazlauskas
„Apolinaras“
Rež. Henrikas Šablevičius
(dokumentika, Lietuva, 1973, liet., rusų k., 10 min.)
Pagrindinis filmo herojus Apolinaras – Neringos draustinį saugantis geraširdis milicininkas. Savo esybe – nestandartine išvaizda, poelgiais ir kasdieniais darbais – jis įkūnija visišką sovietinės sistemos didvyrio ir tautos sergėtojo įvaizdžio priešingybę. 
Filmas-portretas skirtas tarp mūsų gyvenančiam keistuoliui, netelpančiam į jokius kanonus, – vienam tų žmonių, kurie labiausiai ir rūpėjo pačiam režisieriui. (N–13)
„Žiniuonė“
Rež. Henrikas Šablevičius
(dokumentika, Lietuva, 1975, liet. k., 10 min.)
Darbo dienomis Eugenija Šimkūnaitė – rimta, kartais – net piktoka biologijos mokslų daktarė. Tačiau tai tik viena kameros užfiksuota herojės pusė. Ne mažiau svarbi ir kita jos asmenybės dalis: už akademinio pasaulio ribų filmo herojė tampa žolininke, senovės užkalbėjimus ir burtus išmanančia „žiniuone“, kuri laisvu laiku su studentėmis mielai dalinasi kitokiomis žiniomis ir pina vainikus gamtos prieglobstyje. (N-13)
„Viskas gerai sekasi“
Rež. Henrikas Šablevičius
(dokumentika, Lietuva, 1986, liet. k., 10 min.)
Žiežmarių ambulatorijos darbuotojas Petras Pūras – dar vienas Henriko Šablevičiaus pamėgtas keistuolis. Filmo herojus – darbovietės „geroji dvasia“. Jis visus pažįsta, mintinai žino ambulatorijos koridorius ir užkaborius, o svarbiausia – noriai atlieka visus įmanomus „laisvus“ darbus: keičia langų stiklus, tvarko elektros instaliaciją, spėja padirbti ir už vairuotoją. O Petro vairuojamuose „Žiguliuose“ – dar ir atskiras mikropasaulis su mirštančiais ligoniais ir gimdyvėmis. „Ir viskas gerai sekasi“, – sako jis. (N-13)
„Baltoji iliuzija“
Rež. Ramūnas Greičius
(dokumentika, Lietuva, 1999, liet. k., angl. subt., 30 min.)
Dokumentinis filmas apie režisierių Henriką Šablevičių. Režisieriaus mokinio Ramūno Greičiaus sukurtame filme Šablevičius dalinasi jam rūpimomis temomis, aprodo savo sodybą ir atvirai žaidžia su dokumentinio kino forma. Greičius nesistengia konstruoti objektyvaus pasakojimo, supažindinančio su tokiu režisieriumi, koks jis yra, bet, pasitelkdamas baltos iliuzijos arba balto melo metaforą, kuria paminklą savo mokytojui. (N-13)
Įėjimas nemokamas